fbpx

Waarom website bezoekers afhaken

Leestijd: 2 minuten met tips waarmee je direct kan starten, op naar SKYHIGH business groei

Ik kon het niet vinden…
over vliegen & verdwalen op jouw website

 

Ik was onderweg terug vanaf Malaga Airport.

Na een maand in Tarifa (aanrader, zeker als je van het strand en kitesurfen houdt) nu op naar de volgende bestemming. Ik kwam het vliegveld binnenlopen en had al online ingecheckt, kon dus meteen door naar de gate. Handig!

 

Maar dat meteen doorlopen ging niet zo soepel.

Waar kon je hier naar de handbagage controle? Hoe kwam ik hier bij de gate uit? Ik zocht naar bordjes die het aangaven. Geen succes. Ondertussen keek ik wat nerveus op mijn mobiel naar de tijd. Niet heel lang meer voordat mijn vlucht ging. Shit. Ik moest het nu toch wel echt gaan vinden. Waar is de route naar het vliegtuig? Ik liep nog een keer op en neer. Nee, ook niet hier. Ergens een medewerker aan wie ik het kon vragen, zonder in een lange rij te moeten staan? Nee, pech.

 

Na 15 minuten (en ben echt wel vliegvelden gewend ;))
had ik eindelijk de ingang naar de controle gevonden.

Verstopt achter een hoge houten bouwwerk/muurverhaal was een kleine doorgaan die ik moest hebben. Eindelijk! Opgelucht dat ik het gevonden had na zo vaak heen en weer lopen en zoeken.

 

Klinkt gek he, dat op een vliegveld niet duidelijk is hoe je bij je vliegtuig komt.

Voor de ontwerpers was het waarschijnlijk heel logisch om de check-in op die plek te zetten. Maar voor de bezoekers helemaal niet.

 

Toch is dit precies wat er ook op websites gebeurt,

zelfs bij bedrijven die super veel online doen. En hun klanten online aantrekken. Kan een potentiële klant de informatie niet vinden die hij nodig heeft. Wordt de route niet aangegeven of wordt er niet duidelijk gecommuniceerd. Mist hij de pagina waar hij kan kopen. Of waar hij geraakt wordt om op reis te gaan. En soms ziet hij ook de ingang niet (zijn je knoppen om te kopen duidelijk genoeg?!)

 

En dat zie je terug in jouw cijfers.

Je trekt niet zoveel klanten aan als je zou willen. Het gaat okay, maar je weet dat het nog veel beter kan. En ook in jouw Google Analytics zie je bijvoorbeeld dat op een bepaalde pagina het uitstappercentage ongewenst heel hoog is. Potentiële klanten/reizigers die denken; “Laat maar hangen, ik kan het niet vinden: ik ga weer naar huis” of “ik probeer het wel ergens anders.” En weg zijn ze van je website.

 

Het goede nieuws is dat je dit dus kunt onderzoeken en analyseren

Waar raakt jouw bezoeker de weg kwijt? Waar klikt niemand op kopen, terwijl je dat wel zou willen?

Vraag je dus af; waar zitten bottlenecks? Waar zie ik dat bezoekers afhaken, terwijl ik wil dat ze doorgaan? Wat kan ik doen om te zorgen dat het super makkelijk is voor mijn bezoeker om zich in te schrijven voor mijn opt-in? Wat heeft hij nodig om het verlangen te voelen om met mij op reis te gaan? En optimaliseer! Verbeter je website, zodat je nog meer klanten kunt helpen met jouw mooie programma!

In 60 minuten jouw conversieplan voor nog meer klanten uit jouw website

Hoe begin je hieraan en waar? We helpen je graag op weg met onze gratis masterclass ‘In 60 minuten jouw conversieplan voor nog meer klanten uit jouw website’.

 

Meld je aan, als je:

  • nog meer klanten wilt halen uit je website.
  • niet zoveel verkoopt via jouw website als je zou willen en je afvraagt hoe het beter kan.
  • de mensen op je website wil overtuigen op jouw authentieke manier.
  • met hetzelfde marketingbudget meer klanten wilt helpen.

Ontdek wat Growthhacking voor jouw bedrijf betekent

Meld je aan en krijg direct toegang tot de eerste video.

You have Successfully Subscribed!