fbpx

3 GROWTH HACKS DIE IN CRISISTIJDEN HET VERSCHIL MAKEN

Leestijd: 3 minuten met tips die je direct kan uitvoeren!

De overvolle vijver. Hoe val ik op en blijf ik groeien?

Het zijn uitzonderlijke tijden, want wat kan er in een paar weken veel veranderen. Klantbehoeften die in hoog tempo veranderen, events gecanceld, opdrachten die nu niet meer doorgaan en omzet die niet (zo hard) groeit. En een grote shift in marketing:

Veel ondernemers zijn hetzelfde aan het doen en roepen. 

Het lijkt een overvolle vijver te worden, want ondernemers die eerst niet het belang van online zagen, roepen nu ook ‘online’. Het voelt moeilijker om eruit te springen, om op te vallen. Om te zorgen dat ook nu mensen jouw weggever downloaden of jouw online programma kopen. Hoe ga jij ermee om: volg jij de massa? Doe je ook aan paniekmarketing om je bedrijf te redden of bouw je een fundament om sterker te worden en kies je voor groei!

Niks is onmogelijk, zolang je er in gelooft!

Deze tijden vragen om anders te denken dan je gewend bent. Een crisis brengt  namelijk ook nieuwe kansen met zich mee. Juist nu word je uitgedaagd om nieuwe mogelijkheden te vinden en andere paden te bewandelen. 

Kijk bijvoorbeeld naar dit bericht van Lewis Howes. Deze bedrijven laten je zien dat niks onmogelijk is.  Wel of geen budget, of netwerk waar je op kan bouwen. Ook zonder dit kun je heel ver komen. 

Neem een voorbeeld aan de eerste vier bedrijven, ze staan met een reden bovenaan in deze lijst. Uber, Airbnb, Slack en Pinterest werden groot met Growth Hacking. Zij wisten toen al dat ze op zoek moesten naar out of the box oplossingen, slimme growth hacks om het verschil te maken. Ook toen waren het geen makkelijke tijden, een recessie stopte ze niet om miljoenen bedrijven te bouwen.

Marketing in Crisistijden

We leven momenteel in een tijdperk dat schreeuwt om vernieuwing. Maar volg NIET de massa door mee te doen aan paniekmarketing. Volg het pad die je in crisistijd kunt volgen. Naast narigheid brengt het ook zoveel onontdekte kansen met zich mee! Neem een voorbeeld aan Airbnb, Uber en Pinterest. Zij gingen ons voor, leer hiervan en creëer je eigen slimme growth hacks en je zult zien dat:

  • Bezoekers je website niet verlaten maar klant bij je worden
  • Je omzet niet krimpt maar groeit!
  • Je minder tijd kwijt bent aan marketing simpelweg omdat je kan opschalen. Je weet welke growth hacks het verschil maken. Welke advertenties de meeste klanten opleveren, emails of woorden hieruit mensen triggeren om klant te worden.
 

Verder met Growth Hacking voor jouw bedrijf? Juist nu.

Growth Hacking is de nieuwe manier van marketing doen, voor sterke GROEI van jouw bedrijf. Ontdek wat Growth Hacking voor jouw business betekent. In onze gratis videotraining leggen we je uit wat Growth hacking voor jouw business kan betekenen.
 

 

IN DE VIDEOTRAINING ONTDEK JE O.A.: 

🚀 Hoe Growth Hacking jouw business skyhigh helpt en welke 5 stappen essentieel zijn voor GROEI.
🚀 Hoe je meet waar je bottlenecks zitten in je marketing.

🚀Drie conversie optimalisatie tips die je vandaag in 5 minuten kunt aanpassen op je website en je conversie verhogen.

 

OM NU TOEGANG TE KRIJGEN TOT DE VIDEO’S, MELD JE DIRECT AAN:

3 Growth hacks die het het verschil maakten: 

  1. Bedenk creatieve oplossingen!  

2. Succesvolle Affiliate marketing inzetten

3. Creëer een viral loop

Wanneer je kiest voor Growthhacking

Growth hacking is letterlijk het ‘hacken van groei’  door te experimenteren met creatieve ideeën en het direct te testen & meten en ervan te leren, kom je erachter welke campagne, strategie of kanaal zorgt voor groei! We laten je 3 slimme growth hacks zien waarmee AirBnB, Uber en Pinterest het verschil maakten:

De growth hack van AirBnB:

De growth hack die je leert uit de case study van AirBnB is dat je op zoek moet naar out of the box oplossingen en soms lucratieve ideeën moet bedekken. Toen AirBnB nog relatief onbekend was moesten zij ook op zoek naar die ene strategie of growth hack waarmee ze het verschil konden maken. En die growth hack die vonden ze, en hoe. Craigslist was destijds groter en een enorme concurrent voor AirBnB en zij wisten op een slimme manier mee te liften op hun succes en in te spelen op kansen die zij lieten liggen (vooral in gebruiksvriendelijkheid). Airbnb bouwde een bot waardoor advertenties ook direct op de site van Craigslist verscheen. Daarnaast was AirBnB vele malen gebruiksvriendelijker waardoor gebruikers al snel kozen voor AirBnB.

De growth hack van Uber: 

Uber bedacht een slimme groeistrategie waarbij zij hun populariteit met Affiliate Marketing in een stroomversnelling kwam. Het Taxi bedrijf bedacht een referral programma voor zowel de passagiers als taxichauffeurs.  Om het aantal gebruikers van de app te vergroten kreeg elke nieuwe gebruiker de eerste rit gratis en de chauffeur een beloning. 

De growth hack van Pinterest: 

Een viral loop (actie) kan je in een klap groot maken. Deze growth hack strategie wist Pinterest slim toe te passen waardoor hun leden explosief groeide. Pinterest had als voorwaarde bij het aanmaken van een account dat je direct een aantal mensen of bedrijven moest volgen en je kon met een klik al je Facebookvrienden volgen.

Juist in deze tijden kun je met Growth hacking het verschil maken, door originele oplossingen te bedenken.

Aangezien iedereen nu de ‘must’ van online ziet wordt het steeds lastiger om het verschil te maken. Nu komt het aan op je creativiteit, de slimme out of the box oplossingen en het experimenteren in welke growth strategie de meeste groeipotentie zit. Welke slimme growth hacks kun jij toepassen voor jouw bedrijf?

Direct aan de slag met Growth hacking?

Download dan onze gratis videotraining. Waarin we je stap voor stap leren hoe je growth hacking inzet voor jouw bedrijf. We delen ook hoe je drie simpele aanpassingen maakt op jouw website, die jouw conversie verhogen. Dus meer klanten oplevert:) Meld je hier aan: www.flyingconcepts.nl/minitraining-growthhacking/

Gratis Minitraining Growth hacking

Nu is het moment om krachtige creatieve marketing in te zetten, die je bedrijf helpt groeien.

 

Om nu toegang te krijgen tot de video’s, meld je direct aan:

Ontdek wat Growthhacking voor jouw bedrijf betekent

Meld je aan en krijg direct toegang tot de eerste video.

You have Successfully Subscribed!