fbpx

Wat ik leerde bij Tony Robbins en hoe dat jouw website helpt groeien…

 

tony robbins event- flying conceptsIk (Linda) denk dat groei in jouw bedrijf samengaat met jouw groei als persoon.
Dat je jezelf blijft uitdagen, dat je nieuwe dingen leert, nieuwe ervaringen en avonturen aangaat.

Dat bracht mij in april bij Unleash the Power Within van Tony Robbins. Voor als je het niet kent, een 4 dagen durend seminar, waar je danst, springt, je dromen voor je ziet en besluit dat je er gaat komen. Althans, dat was het in een korte samenvatting voor mij.

12 uur per dag vliegen de wijze lessen je tegemoet. Zo bleef er één van dag één me heel goed bij: Measure what you get and adjust. Dus: meet wat je krijgt en pas je aanpak aan. En dat is precies iets wat ‘we’ vaak overslaan. Omdat we druk zijn met acties ondernemen (zie hieronder).

Vraag: reflecteer je in je persoonlijke leven en bedrijf op wat bepaalde acties jou opleveren? Of schiet dat erbij in?

Geef je jezelf bijvoorbeeld wel eens cijfers op belangrijke levensgebieden als geld, werk, relaties, tijd en hoe goed je voor jezelf zorgt? Bekijk je voor jouw bedrijf welke actie jou de meeste klanten oplevert? En stuur je bij als dat niet is zoals je wilt dat het is? Ik zal iets meer context geven. Dit was de vierde stap uit…

 

‘The Ultimate Success Formula’, van Tony Robbins.

Gewoon omdat ik het super gaaf en effectief vind, zal ik de formule met je delen. Handig voor je bedrijf, maar ook dingen die je persoonlijk wilt bereiken.

  • Stap 1: Know your outcome –
    weet wat je wilt bereiken, maak foto’s in je gedachten en ‘get excited about it’.
  • Stap 2: Know your reasons why –
    waarom wil je het bereiken, waarom is het belangrijk ‘what pulls you?’.
  • Stap 3: Take massive action –
    neem grote acties, totdat je jouw doelen voorbij gaat!
  • Stap 4: Know what you’re getting: measure –
    weet wat deze acties jou opleveren, meet de resultaten. Niet wat je wilt? Stuur bij, het is alsof je vliegt in een vliegtuig en steeds checkt of je nog op koers bent. Een kleine bijsturing kan je op een hele andere bestemming brengen. Is het precies wat je wilt: perfect, blijf op deze koers.
  • Stap 5: Change your approach –
    als je niet krijgt wat je wilt, verander je aanpak, blijf gaan.

Deze stappen vertalen we naar ons bedrijf en de bedrijven van ondernemers met wie ik samenwerk. Vaak hebben de ondernemers met wie ik werk stap 1 tot en met 3 duidelijk. Hun bedrijf staat, missie en visie zijn scherp en oprecht. Kortom, we weten wat het einddoel is, waarom we het doen en we zijn niet meer aan het denken over, maar echt in de actiemodus. En dat heeft ze al ver gebracht.

Maar hoe ver? Als ik kijk naar online ondernemers – waar de omzet en winst uit hun website voortkomt – is natuurlijk belangrijk om de website te meten. Bijvoorbeeld: hoeveel mensen bekijken iedere dag mijn website? Voor het globale beeld. Want remember: know what you’re getting: measure.

Een nog veel interessante vraag is:

Hoeveel klanten levert jouw website jou iedere week op en waar komen deze klanten vandaan?

Zodat je volgens ‘The Ultimate Success Formula’ a) kunt meten of dit het resultaat is wat je wilt bereiken. En b) kunt optimaliseren en bijsturen als je ambities en doelen NOG groter zijn dan je resultaten op dit moment.

En dat is waar ik heel enthousiast van word. En waar ik samen met Angela onze klanten bij help. Meten hoe het nu gaat, en optimaliseren, strategieën bedenken om op een fijne en snelle manier bij de ‘outcome’ van stap 1 uit te komen. Je doelen bereiken, en zelfs overstijgen!

 

Om steeds goed te meten wat de resultaten van jouw website zijn, gebruiken we Google Analytics.

Het geeft je inzicht in wat het beste werkt voor jouw website. Hoe dan? Je kunt bijvoorbeeld zien of de meeste klanten jou vinden via Google of bijvoorbeeld jouw Instagramberichtjes. En als slimme ondernemer, speel jij daar – geheel volgens stap 5 – op in. Zodat je makkelijk jouw resultaten bereikt.

Wil je dat ook en ben je klaar om SKYHIGH te gaan met jouw bedrijf? We ontwikkelden de Google Analytics Goodiebag met drie waardevolle items die je slimme vragen stellen voor stap 4. Zodat je weet wat je precies wilt meten, om SKYHIGH te gaan.

Je ontvangt jouw gratis Goodiebag hier.

★  Heb jij grote ambities met jouw bedrijf?      ★  Wil je meer klanten via jouw website?

In onze Google Analytics Goodiebag zitten drie waardevolle items die je helpen om SKYHIGH te gaan met jouw bedrijf en website. Bijvoorbeeld dé checklist: “Meten om je website te verbeteren. Dit wil je checken om SKYHIGH te gaan met jouw bedrijf”. Later ontvang je van ons nog meer tips voor de groei van jouw website en bedrijf.

Ontvang nu jouw google Analytics goodiebag!