fbpx

Zo genereer je meer omzet!

Leestijd: 3 minuten met tips waarmee je direct kan starten, op naar SKYHIGH business groei

Meer omzet? Zie jouw business als jouw vliegtuig

Toen je begon met ondernemen had je een duidelijk doel voor ogen, een bestemming waar je met jouw online business het liefst zo snel mogelijk naar toe wilde vliegen. Een plek waar het fijn is, waar je veel klanten kan helpen en waarin je elke maand een omzet draait waar je blij van wordt. 

Fast take off zorgde voor de eerste omzetstijging

Om op te stijgen had je een fast take off nodig, je motoren draaide op volle toeren en zorgde ervoor dat jouw ondernemersreis begon. Met jouw marketingacties als brandstof stroomde de eerste klanten binnen en kwam de eerste omzet binnen. Dankzij deze opstart kwam je op deze hoogte maar het zorgt er ook voor dat je nu al een tijdje op dezelfde omzet hoogte vliegt, comfortabel maar niet de gewenste plek. Je weet dat als je nog hoger gaat vliegen je eerder jouw doel bereikt en op de gewenste bestemming uit komt. 

Direct een Business Class ticket boeken waarin je ontdekt welke 5 stappen essentieel zijn voor SKYHIGH groei? Meld je dan hier aan: www.flyingconcepts.nl/businessclass

Welke brandstof moet je tanken om op grote omzet hoogte te vliegen?

Je hebt al aardig wat geëxperimenteerd om op deze omzet hoogte uit te komen, maar welke acties leverde daadwerkelijk nieuwe klanten en meer omzet op? Wat kun je leren van de acties die je al hebt gezet en hoe ga je slim om met deze informatie. Alle stappen, acties die je hebt uitgevoerd kun je nu gebruiken: je hebt data verzameld waarmee jij je doelgroep nog beter begrijpt.

 

Je hebt data verzameld

over je websitebezoekers met Google Analytics en eventueel een tool als Hotjar, waarmee je het gedrag nauwkeurig kan analyseren. Ook de data uit social media, e-mailmarketing kun je slim inzetten om bijvoorbeeld de volgende vragen te achterhalen en te analyseren welke acties een omzetstijging kunnen opleveren:

  • Als ik een blogartikel schrijf, welke content (onderwerpen)  spreken aan? Bij welke blogartikelen blijven bezoekers lang op mijn website en bekijken ze andere pagina’s? en bouw ik daadwerkelijk een band op met mijn lezer?
  •  Welke pagina’s (en woorden) op mijn website zorgen ervoor dat ik goed gevonden wordt in Google?
  • Als ik een post op social media plaats, levert mij dit nieuwe klanten op?
  • Welk kanaal (bijv. Facebook, Instagram, LinkedIn of e-mail) levert mij de meeste leads op en welk kanaal levert mij de meeste klanten op?
  • Welke advertentie leverde mij nieuwe klanten op?
  • Welke e-mails leverde mij nieuwe klanten op? Wat deed ik in die e-mails, gebruikte ik bijvoorbeeld neuromarketing technieken om een bezoeker te beïnvloeden en te overtuigen? Zo ja, welke techniek werkt goed voor mijn doelgroep?

Data gebruiken voor meer omzet

Al deze informatie heb je de afgelopen jaren verzameld die je nu kunt gebruiken als om hoger te gaan vliegen en meer omzet te realiseren. Wat vaak gebeurt is dat deze stap overgeslagen wordt waardoor SKYHIGH succes wordt uitgesteld. Terwijl dit de brandstof is waarmee je hoger gaat vliegen.

Voelt het als veel werk? Niet als je weet waar je naar moet kijken om groeikansen te analyseren? We zetten graag de eerste stappen met je tijdens onze business class. Direct boarden? Vul dan jouw gegevens hieronder in en krijg gratis toegang.

 

 

Van Fast take off naar SKYHIGH succes: verhoog jouw omzet!

Gebruik jouw data uit verschillende kanalen om te analyseren wat goed werkte en wat niet. Wat leverde nieuwe klanten op en wat droeg bij aan mijn omzet?
Maak een overzicht hiervan, schrijf dit op en haal vervolgens ‘the best practices’ eruit en verwerk deze in nieuwe ideeën voor jouw groeistrategie. Dit kunnen soms ook hele simpele dingen zijn:

  • Mail 3 had een hoge openings rate, welke titel gebruikte je hier? Heb je een soortgelijk onderwerpregel ook al eens ergens getest, wat waren daar de opening rates? 
  • Blog 2 leverde 10% meer aanvragen op voor mijn mailinglijst. Wat deed ik anders? Leverde ik meer waarde, speelde ik meer in op het verlangen of had ik halverwege al een subtiele opt-in mogelijkheid gegeven. 
  • In mijn mailfunnel, haken veel mensen af in mail 3, ze klikken niet door naar de link met de laatste video. Geef je mensen een reden om door te klikken? Overtuig je ze voldoende om de video te bekijken?

Wanneer je de ideeën uit je analyse gaat verzamelen maak je slim gebruik van jouw verzamelde data, het geeft je inzicht in je doelgroep. Houd je ideale klant ook tijdens het bedenken van nieuwe ideeën voor ogen. Stel je voor dat hij een passagier is aan boord tijdens jouw succes vlucht. Zij zijn tenslotte degene die voor meer omzet zorgen in jouw bedrijf!

Naast data is creativiteit essentieel om tot succesvolle ideeën, probeer eens buiten de gebaande paden te denken. Een mindmap maken helpt je hierbij. Tot welke out-of-the-box ideeën kom jij? 

Leuk al die ideeën, maar hoe nu verder? Nu je overzicht hebt van alle mogelijkheden ga je jouw ideeën prioriteren en experimenten bedenken. Met een experiment test je of jouw idee bijdraagt aan groei en een hogere omzet. Wanneer een test succesvol is kun je het vervolgens gaan opschalen.

Met deze input als super brandstof weet je hoe je skyhigh kunt groeien en veel nieuwe klanten (passagiers) kunt verwelkomen aan boord van jouw succesvlucht. 

Business Class ticket voor meer omzet

Oke, weer terug naar jouw ondernemersreis. Wil je op grotere omzet hoogte gaan vliegen dan willen we je graag uitnodigen aan boord bij Flying Concepts.

We hebben nog enkele Business Class tickets beschikbaar waarin je in 5 stappen ontdekt hoe je SKYHIGH groeit met jouw online business. Direct boarden?

Meld je hieronder aan.

In 5 stappen SKYHIGH groeien met jouw online business

Vul hieronder jouw naam en e-mailadres in om direct toegang te krijgen tot de Businessclass:

Ontdek wat Growthhacking voor jouw bedrijf betekent

Meld je aan en krijg direct toegang tot de eerste video.

You have Successfully Subscribed!