fbpx

Mijn website levert mij geen nieuwe klanten op

Je hebt een website. De mensen komen. Genoeg ‘bezoekers’, zoals we dat in marketingtermen zo mooi noemen. Maar…geen aankopen. Geen contactaanvragen. Geen berichtjes. Geen aanmeldingen voor je weggever. Geen nieuwe klanten. In ieder geval niet zoveel als jij er graag wilt. Er gebeurt niks. Help? Waar gaat het mis. Hoe zorg je dat je klanten krijgt uit je website? Hoe zorg je dat mensen zich op z’n minst aanmelden voor jouw gratis weggever. Hoe zorg je dat je website een winstgevende website wordt?

Hoe zorg ik voor meer bezoekers? Ons advies…

Allereerst; laten we even zeker zijn dat mensen je website echt bezoeken. Dat mensen je echt weten te vinden online. Check? In Google Analytics kun je heel eenvoudig zien hoeveel mensen je website hebben bezocht. Nu op dit moment. Gisteren. De afgelopen week. Vorige maand. Afgelopen jaar. Je klikt hiervoor op ‘doelgroep’. Selecteert de periode, vaak kijken we naar cijfers van 1 maand. En bekijkt hoeveel gebruikers en weergaven je ziet. Box checked? Mensen weten je wel degelijk te vinden, je website wordt bezocht. Je bent zelfs een beetje trots op het aantal bezoekers dat je daar ziet staan. Yes. Maar terug naar de uitdaging: mensen bekijken je website wel, maar het levert je geen aanmeldingen voor je weggever op en al helemaal geen klanten.

Ons antwoord…

STAP 1 is GOOGLE ANALYTICS <3 (Jaaa, zelfs in HOOFDLETTERS én met een hartje erbij!)

Google Analytics geeft je namelijk super veel informatie waarmee je jouw website kunt verbeteren. Waardoor je jouw website interessanter kunt maken voor jouw potentiële nieuwe klant. Waardoor zij meerder pagina’s op jouw website bezoekt. Waardoor zij jou meer gaat waarderen (je geeft immers waardevolle informatie waar zij naar op zoek is), waardoor zij jou meer gaat vertrouwen en een stapje dichterbij is gekomen om daadwerkelijk een eerste mini commitment naar jou te laten zien. Door zich bijvoorbeeld aan te melden voor jouw gratis weggever en je haar steeds weer opnieuw kunt bereiken met jouw mooie mails. Waardoor zij meer en meer een band met jou opbouwt, en vervolgens zoveel vertrouwen heeft in jouw expertise of product, waardoor ze contact opneemt om klant te worden.

Wat zijn punten om naar te kijken in Google Analytics als je jouw website wilt verbeteren?

  • Check de tijd op de pagina. Op welke pagina’s of blogs spenderen mensen de meeste tijd? Wat is er anders én goed aan deze pagina’s wat andere pagina’s niet hebben?
  • Check pagina’s per sessie. Bekijken jouw bezoekers 1 pagina en gaan ze snel weer, of bekijken ze meerdere pagina’s? Stimuleer je jouw nieuwe potentiële klant om lekker veel tijd bij jou door te brengen? Zodat je heel veel waarde kunt leveren? Hoe meer pagina’s bekeken per sessie, hoe beter is de vuistregel.
  • Check de bouncerate. Dit percentage laat zien hoeveel mensen….meer in onze gratis masterclass! Meld je hieronder aan om de andere 2 punten om naar te kijken in Google Analytics te ontdekken.