fbpx

Waarom Google Analytics gebruiken

Met jouw website wil je maar een ding: dat zoveel mogelijk mensen jouw site vinden, en uiteindelijk klant worden. En om dit te bereiken doe je misschien wel 1000 dingen tegelijk, niet wetend wat exact werkt voor jou, om deze bezoekers aan te trekken. Je kan op verschillende manier meer bezoekers naar je website sturen door bijvoorbeeld blogartikelen te schrijven, op social media berichten te plaatsen, e-mails te versturen of video’s op YouTube te plaatsen.

Maar wat werkt voor jou? En al deze bezoekers zijn leuk, heel leuk zelfs! Maar kan het nog leuker? Ja dat kan.. want gaan ze ook over tot een aankoop of aanvraag? Doen deze bezoekers wat jij van hen verwacht? Kopen ze jouw product of nemen ze jouw dienst af?

Wat als je alleen nog maar bezig bent met marketing wat echt voor jou werkt! Hoeveel tijd maar ook geld bespaart jou dit dan? Denk eens na, wat zou je dan doen. Als er meer vrijheid ontstaat in jouw bedrijf doordat je jouw kostbare tijd alleen nog investeert in hetgeen wat werk voor jou.

Waarom Google Analytics belangrijk voor je is

Wil je weten hoe goed jouw website gevonden wordt, wat bezoekers doen op jouw site of andere relevante gegevens zoals: wie is mijn bezoeker, waar komt hij vandaan en welke pagina’s bekijkt hij? Dan is het interessant om aan de slag te gaan met Google Analytics.

Aan de slag met Google Analytics

Om te starten met Google Analytics is het belangrijk dat de code eerst op je website wordt geplaatst. Is dit bij jou nog niet gebeurd? Vraag het dan direct aan jouw webbouwer of leer het in onze Google Analytics Videocursus. Het is belangrijk dat deze code op elke pagina komt zodat statistieken goed worden gemeten en je aan de slag kan met de resultaten ofwel: de data uit Google Analytics.

Doordat Google Analytics bezoekersstatistieken op jouw website meet krijg je inzicht in hoe jouw website presteert. Door deze resultaten te analyseren weet je hoe bezoekers zich gedragen op jouw website en kun je bepalen of je het gewenste resultaat behaald.

Wat kun je met Google Analytics

Als je eenmaal aan de slag gaat met Google Analytics merk je al gauw dat je zoveel waardevolle informatie tot je beschikking hebt. Super tof om te zien hoe bezoekers zich gedragen op jouw site. En het wordt alleen maar leuker als je leert uit deze informatie conclusies te trekken.

Wat kan Google Analytics jou o.a. vertellen:

R

Waar komen mijn bezoekers vandaan?

R

Hoe lang blijven bezoekers op mijn website?

R

Ik schrijf blogberichten maar wat betekenen ze voor mij, leveren ze veel extra bezoekers op?

R

Hoe presteren mijn advertenties?

R

Waar haakt mijn bezoeker af en verlaat hij mijn site?

R

Hoeveel bezoekers heb ik per maand op mijn website?

R

Wie zijn mijn bezoekers: Mannen/vrouwen, gemiddelde leeftijd, woonplaats etc.

R

Hoe veel pagina’s bekijkt mijn bezoeker?

Je leest het al, Google Analytics is super belangrijk en een waardevolle tool om in te investeren. Werk je al met Google Analytics? Dat is super, want dan heb je al veel interessante data verzameld waar je wat mee kan! Wij zijn super enthousiast over de mogelijkheden van Google Analytics omdat als je de basis begrijpt je pas echt marketing kunt gaan voeren! En wij willen jou dit ook leren. Het is zo waardevol als je weet hoe je conclusies kunt trekken en je marketing hierop kan aanpassen. Dit geeft jou uiteindelijk meer vrijheid in jouw bedrijf. Vrijheid dat je op  zoveel manieren kan indelen..