fbpx

Nog meer klanten met je website

Leestijd: 3 minuten 

De 101 dingen die je doet…

Nog even een Facebook ad laten opzetten, mailcampagne sturen, postje hier, postje daar op Instagram, of Facebook en vergeet LinkedIn ook niet want daar is het interessant nu en dan tot slot nog een nieuw blogartikel publiceren, podcast opnemen, oh en de Google advertenties goedkeuren, en eigenlijk moet die mail in de funnel ook geoptimaliseerd…pfoe! Haalde jij nog adem aan het einde van die zin? 😉

 

Voelt het alsof je 101 dingen qua marketing doet en kost het je eigenlijk te veel tijd, energie en budget?

Vliegt je budget er iedere maand doorheen en vraag je je af of je het wel slim doet, of je het budget wel zo effectief mogelijk inzet? Want waar komen nou eigenlijk echt je klanten vandaan? Is het die Facebook campagne waar je inmiddels 5,50 per inschrijving betaalt of komen er veel meer klanten uit je Adwords Campagne? Is het wel nodig dat we zoveel budget pompen in die campagne? Is er niet een makkelijkere, goedkopere weg? SEO bijvoorbeeld of een podcastinterview?

 

 

Vergelijk jouw website even met een vliegveld.

Op jouw website komen dagelijks veel mensen. Mensen die op reis willen gaan: die een oplossing zoeken voor hun probleem en daarvoor een transformatie aan willen gaan: een reis die jij natuurlijk biedt naar de eindbestemming waar ze naar verlangen.

 

 

Mensen komen via verschillende wegen naar jou toe:

sommigen komen met de auto, anderen met de trein, sommigen komen met het vliegtuig en weer anderen op de fiets. Zo is het ook met jouw website: er zullen mensen via Google jouw website vinden, via social media, via een e-mail die je hebt gestuurd of via een gastblog bijvoorbeeld.

 

Om het vliegveld goed te runnen, is het wel belangrijk om te weten waar de mensen vandaan komen die echt willen vliegen; die klant worden.

Komen die bijv. allemaal met de auto naar het vliegveld? Dan moeten we zorgen dat ze een goede parkeerplek hebben en hun weg vanaf daar zo makkelijk en kort mogelijk is. Lees: komen de mensen die echt klant worden voornamelijk via Google (bijv. organic – gratis resultaten van Google als iemand zoekt in Google en je geen advertentie hebt), dan willen we zorgen dat we een goede landingspagina hebben voor deze mensen, waar ze precies vinden wat ze zoeken.

 

En eigenlijk willen we meer parkeerplekken aanleggen,

zodat nog meer mensen met de auto kunnen komen, die worden immers veel vaker klant, dan mensen die met de fiets komen. Lees: als die bron (Google in dit voorbeeld) zo goed voor mij werkt, hoe kan ik dat dan uitbouwen?

 

We willen dus meer doen van wat werkt

 Zodat we het beter kunnen behappen, op een slimme manier omgaan met ons budget, onze tijd en onze energie. En we meer klanten welkom kunnen heten op een manier die de slimste is. Daarvoor is het handig dat we kunnen meten; hoeveel mensen komen nou met de auto en hoeveel met de trein?

Wil jij ook meer doen van wat werkt voor jou? En nog méér klanten verwelkomen op de slimste manier zonder dat dit jou veel extra tijd kost? Meld je dan aan voor onze masterclass ‘in 60 minuten jouw conversieplan voor meer klanten uit jouw website’.

 


Meld je aan, als je:

  • nog meer klanten wilt halen uit je website.
  • niet zoveel verkoopt via jouw website als je zou willen en je afvraagt hoe het beter kan.
  • de mensen op je website wil overtuigen op jouw authentieke manier.
  • met hetzelfde marketingbudget meer klanten wilt helpen.

Gelukkig is dat met je website heel makkelijk om inzichtelijk te maken.

Zodat je uiteindelijk weet: als ik meer klanten uit mijn marketingbudget wil halen, dan mag ik meer budget stoppen in deze Instagram campagne bijvoorbeeld. En mag ik stoppen met die campagne op Pinterest, want kost me tijd en budget en levert me geen klanten op. Je weet wat je GO’s en NO-GO’s zijn. En dat is heerlijk. Want dan houd je tijd en energie over voor de dingen die echt belangrijk voor je zijn.

 

Een volgende stap daarna is kijken hoe je het vliegveld nog overzichtelijker kunt maken

zodat meer mensen die op de verschillende manieren naar je toe komen, nog makkelijker hun weg kunnen vinden naar het vliegtuig. Hallo conversie optimalisatie! Zodat je uit jouw website meer en meer klanten haalt.   

A) Want je weet wat de slimste weg is 

B) je maakt het je bezoekers zo makkelijk mogelijk om klant te worden.

 

 

Wil je ook stoppen met 101 dingen doen qua marketing en je alleen nog focussen op wat echt werkt?

Wil je precies weten via welke wegen jouw klanten komen? En vervolgens zorgen dat het zo makkelijk voor ze is om JA te zeggen tegen jouw reis? Meld je dan  aan voor onze gratis masterclass ‘In 60 minuten jouw conversieplan voor meer klanten uit jouw website’. 

Soms kunnen 2mm aanpassingen het verschil maken. Maar wel de juiste. Nieuwsgierig waar jouw kansen liggen om van mooie website naar super winstgevende website te gaan? Dan zien we je graag in onze Masterclass. 

In 60 minuten jouw conversieplan voor nog meer klanten uit jouw website

Ontdek wat Growthhacking voor jouw bedrijf betekent

Meld je aan en krijg direct toegang tot de eerste video.

You have Successfully Subscribed!